MARIN BAUČIĆ / "Katedrala"
  U utorak, 02. kolovoza, u Muzeju grada Kaštela ukaštelu Vitturi otvorena je izložba "Cathedral" akademskog slikara Marina Baučića.
  
  Nakon ciklusa Portret mladi akademski slikar Marin Baučić prvi put predstavlja javnosti još nezaokružen ciklus naziva  Cathedral.  Ideja o toj temi  začeta je još 2014, a  razvijana je na  putovanjima  po europskim kulturnim i kršćanskim središtima Pariza, Utrechta, Amsterdama,  ali i posjetima šibenskim, splitskim, dubrovačkim crkvenim zdanjima...  Istraživačko-tematski fokus  usmjeren je na crkvenu arhitekturu koja bez obzira nosi li formalno-značenjski epitet katedrale – stolne crkve ili ga  je nosila u prošlosti,  ili je naprosto zdanje koje  lovi vizulanog senzibilca svojom oduhovljenom materijalnosti, raskošnom i slojevitom u arhitektonskom i vremenskom značenju.  Uglavnom su to interijeri uz pomoć kojih autor  dublje progovara o postupno stvaranim,  tihim, mističnim i svečanim prostorima duhovnosti natopljenima slojevima ljudske kreativnosti, ideja i emocija, ali i Božje prisutnosti u novom kontekstu.
  
  Fotografija je osnova na temelju koje gradi kompozicije određene  kutom gledanja i kadroviranjem  prizora interijera bilo u krupnom  planu ili u detalju, primjerice  visećeg lustera,  oltarne atike s anđelima, kipa svetca ili prozora. Efekt iznenađenja, ali i vizualne ugode stvara "slučaj" izvrnutog kadra podsjećajući nas na one rijetke ljude koji imaju čudesnu sposobnost da vide stvari iz vlastitog i tuđeg gledišta, koji zrcale nebo na zemlju  i naravno, znaju  voljeti.
  
  Slikarska iskustva iz ciklusa Portret primjenjena su u širini i slobodi  poteza, ali ne i u žarkoj gami. Sklon slikarskom eksperimentiranju  različitim tehnikama, kao i eksperimentiranju  unutar jedne ovaj mladi slikar osigurava neprestanu dinamiku i razvoj svog slikarstva. Podjednako uključujući  kogniciju i emociju bira i nanosi mrlje i poteze  boja  s uporištem u  sigurnom "slikarskom" crtežu.  Uz crtež,  slojevitim lazurama i suptilnim valerima gradi jasnoću prostornih planova, harmoniju i atmosferu slike.  Hvatajući i prenoseći  atmosferu disciplinirano i strpljivo   gradi je slojevima uglavnom zagasite razrijeđene game i jake svjetlosti,  uvjerljivo, u duhu majstorskog klasičnog slikarstva. Crvenu boju, a pogotovo  svijetlo  obilato i uspješno rabi kao simbol i kao slikarsko sredstvo. Postiže da slikana materija živo pulsira na platnima, iako ne s podjednakim uspjehom na svakom. Nanosi boje parcijalno su  slojevitiji, čime naglašava  dubinu i tajanstvenost  zatamnjenih dijelova interijera  ili pak  blještavilo  i mističnost svjetlosti. Ostavljajući pojedine dijelove sumarne, u naznakama, nastale brzim i širokim potezima  te  poništavajući one dotjeranije primjenjuje  iskustva  slikarstva moderne čime slika dobiva na svježini.
  
  
  Uz stabilnu uporabu crtačkih i klasičnih slikarskih vještina, kao i zasada slikarstva moderne, Baučić se ne odriče ni  emocionalnog  ni racionalnog iskustva. Oni uspješno koreliraju i čine jedinstveno vizualno polje koje privlači pozornost gledatelja i navodi ga da pretražujući  svaki brid, svodove, arhitektonske ukrase i opremu crkvenog prostora osjeća kao da se i sam nalazi u njemu  angažirajući svoje perceptivne alate na sličan način.  Estetsko- vizualna kvaliteta Baučićeva  slikarstva  artikulira emocionalni stav  koji akcentuiraju  osušene kapi i curci boje,  sugerirajući postupno, specifično, gotovo neprimjetno  nestajanje duhovnih, etičkih i moralnih vrijednosti izniklih na  kršćanskoj mistici i identitetu.  Tako dovodi u fokus interesa  činjenicu marginalizirane duhovnosti i problem procesa transformacije kršćanskoga materijalnog nasljeđa. U  kvazi-intelektualnom i konzumerističkom   polju neoliberalnog djelovanja neka crkvena zdanja i kod nas,  ali još više u Europi, svedena  su samo na okvir za neke druge sadržaje i trgovačke računice. 
  
Baučić svojim "kontemplativnim" slikarstvom podsjeća  na  temeljni sadržaj crkvenih građevina, na  činjenicu potiskivanja i banaliziranja duhovnosti,  na letargiju  zaborava istinskih vrijednosti,  koje su jedine izvori pravoga života i istinske radosti. Svjestan da bez  te utemeljenosti svaki drugi sadržaj  gubi snagu, vjerodostojnost i učinak. Upravo u ovom segmentu očituje se njegovo pripadanje sadašnjem trenutku  i  grupaciji mladih hrvatskih realista koji kod nas i u svijetu sve više pronalaze svoje mjesto na suvremenoj likovnoj sceni. 
 
  
 ( Mirela Duvnjak, viša kustosica)  
  
  
  MARIN BAUČIĆ rođen je 1982. godine u Splitu, gdje 2000. godine završava Školu likovnih umjetnosti. Na Umjetničkoj akademiji Sveučilišta u Splitu stječe zvanje akademskog slikara na Odsjeku za slikarstvo 2005. godine u klasi redovnog profesora Gorkog Žuvele. Tema diplomske radnje Moji gradovi ujedno je i naziv njegove prve samostalne izložbe kojom je predstavljena Umjetnička akademija na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Splitu (2004.). Muzejsku djelatnost u Gradskom muzeju Omiš obnaša od 2006. do 2007. godine. Voditelj je likovnih radionica pod okriljem uduruge Sanus (udruga roditelja djece oboljele i liječene od malignih bolesti) u Makarskoj i Begovom Razdolju (2009. - 2012.). Surađuje i s udrugom Agape (udruga osoba s invaliditetom) kao voditelj likovne sekcije u Omišu (2010. - 2011.). Od 2009. aktivno vodi likovne radionice za djecu i odrasle čiji polaznici pokazuju iznimne rezultate u pripremama za različite umjetničke fakultete i srednje škole. Član je Hrvatske udruge likovnih umjetnika u Splitu (od 2006.) te udruge Kvart (udruga za suvremenu umjetnost) u kojoj aktivno izlaže već nekoliko godina. Od 2009. godine živi i radi u Splitu.